lördag 4 maj 2013

Hittat Ut

Som några säkert har lagt märke till har jag varit inaktiv i Turf på sistone. Det beror delvis på att jag har Hittat Ut. Igår tog jag en liten omväg på väg mellan jobbet och en fest i Graneberg. Hann med att rensa Sävja och Lunsen innan jag skulle vara social.


En av kontrollerna hade inte kunnat sättas ut på rätt ställe på grund av översvämning, så jag fick vända och ta en kilometerlång omväg. Dock var de hyggliga nog att sätta upp en lapp med kod på på trappan i bild. Jag slapp dock klättra över den med min cykel.





 Utsikt från en sten i Lunsen.

Idag var jag ute med sällskap. Vi tog de tre "svåra" kontrollerna samt två lätta i skogen vid Stenhagen. Fint väder, men skogen var ordentligt lerig och nästan överallt låg träd över stigarna. Jag ångrade rätt snabbt att jag tagit med cykeln (för att slippa gå tillbaka och hämta den).

Vi hade inga egentliga problem med att hitta kontrollerna, men hade vi haft det hade det bara varit att vänta i tio.femton minuter på nästa person och följa den. Skogen myllrade med kontrolljagande uppsaliensare!





Utsikt nära Librobäcken. En kontroll strax utanför bild. Kan rekommenderas som zon i Turf.

Halvvägs till nästa kontroll upptäckte vi att min cykel saknade tre ekrar på bakhjulet. Bara att åka till verkstad på måndag.





Det är troligt att jag kommer att vara inaktiv i Turf tills jag har besökt alla kontroller i Hitta Ut, men i det tempo jag håller nu kommer det max att innebära en vecka till.

1 kommentar:

  1. Verkar som om HittaUt har sitt pris, ekrar och dåligt med turfzonstagande...
    Men jag är bra sugen på att ge mig ut på jakt efter HittaUt-punkter efter att ha sett dina bilder! :-)

    SvaraRadera