fredag 29 mars 2013

Växeltur med ny rank

I det område där jag bor (Flogsta låghus) har någon bestämt att det är lagom med en parkeringsautomat. Vidare skall sagda parkeringsautomat varken acceptera kort eller någon form av mobil betalning. Tre valmöjligheter återstår.
1. enkronor
2. femkronor
3. tior
Visserligen är dygnsavgiften bara tjugo kronor, men när jag har fått låna mammas bil en vecka inses det lätt att jag inte har så mycket växelpengar på mig (eller hemma för den delen). ICA vore en möjlighet, men ingen blir glad av att jag växlar där. Däremot blir studentföreningen Möbius alltid glada av att bli av med tunga mynt i utbyte mot sedlar.
Se, där fick jag en ursäkt att ge mig ut på en cykeltur. Dessutom hade jag bestämt mig för att prova Runkeeper innan helgens storturf i Stockholm.
Det tog inte många zoner innan jag fick rank"Advanced Turfer"
Detta innebär givetvis att min takeovertid har sjunkit med ytterligare en sekund. Från 45s är jag alltså nere på 26s utan övriga bonusar. Med GPSbonus blir det 21s och när jag tog en omväg hem för att bli regionlord kom jag ner i smått otroliga 16 sekunder.
Nu är det (knappt) 140000 poäng kvar till nästa rank och nästa bonus.

PS. Ingen glömmer väl att anmäla sig till Bonanzan? Sista anmälningsdag kryper närmare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar