torsdag 9 maj 2013

Rensning av nordöstra Uppsala

Uppsala har, liksom större delen av södra Sverige, retroaktivt meterologisk sommar sedan fyra (fem?) dagar. Våren blev kortare än en månad i Uppsala.

Idag är det röd dag. Jag är inte helt säker, men jag tror att uttrycket har att göra med den sörja av röda gubbar som är ute och turfar






Min plan var att rensa nordöstra Uppsala på kvarvarande Hitta Ut-kontroller samt unika turfzoner. Färden började med en tur till Gamla Uppsala med mitt sällskap, som fick ta alla zoner eftersom de var unika för henne.

Tydligen renas Uppsalas dricksvatten genom sanden här. Lite oroväckande att vandaler har sprejat i vattenbassängerna. Man ser en tydlig linje knappt halvvägs upp på kanten där äldre klotter är utsuddat under, men inte över. Klotterbekämpning är väl inte heller att föredra med alla sina mysiga kemikalier.



Efter kontroll nummer 10 (nära Kantorsgatan) fick jag ta mig fram själv. Eftersom kontrollerna sitter tätare i östra Uppsala än i norra gick det fort. Tre unika zoner hann jag ta, Industricykel, Kungsport och StableCorner (som jag fick efter nästan tio minuters väntan). Det var förhållandevis få bilar i Boländerna och därmed rätt mysigt att flyga fram på hojen. Sett ur rätt vinkel var det till och med fint





Som en extra bonus passerade jag 666 unika zoner och kom ihåg att ta screenshot. De tio minuternas väntan på StableCorner var inte förgäves! Om man tittar noga skymtar djävulen i nedre högra hörnet.


1 kommentar:

  1. Vad är det som är nere i vänstra hörnet? Röda Turffiguren har ingen krona utan en ... Tiara?

    SvaraRadera